Het toepassen van SEO optimalisatie (ook wel search engine optimization of zoekmachine-optimalisatie genoemd) van jouw website of webshop is een “eerste levensbehoefte” om een goede positie in Google te bereiken.
Je hebt een website of webshop, maar is deze goed vindbaar voor jouw ideale klant? Dat wil zeggen, wanneer jouw ideale klant op zoek is naar een product of dienst die jij aanbiedt, kom jij dan in zijn zoekresultatenlijst in Google voor? Lees verder hoe je dit bereikt. Tevens bieden we je graag een bonus: per dag 1 gratis analyse van jouw teksten met ons analyseprogramma SEO Page Optimizer.
Met een goede positie in Google trek je meer bezoekers naar je website of webshop. Dit is één van de goedkoopste manieren om meer bezoekers naar je site te krijgen. Meer bezoekers op je website betekent ook meer leads en/of aankopen via jouw site.
Ga je aan de slag met SEO optimalisatie dan is het bereiken van een nummer 1 positie in de zoekmachine het meest ideaal. Een nummer 1 positie betekent namelijk veruit de meeste gebruikers die doorklikken naar jouw site. Ons advies is in ieder geval te mikken op de eerste pagina. De resultaten op de eerste pagina samen zijn namelijk goed voor 90% van de klikken. De overige resultaten vanaf positie 10, ofwel pagina 2, delen de overige 10% van de klikken.
Registreer je en maak gebruik van de dagelijkse gratis analyse bij SEO Page Optimizer
Vraag meteen een gratis offerte aan
SEO optimalisatie en handige optimaliseer tools
In dit artikel lees je in grote lijnen de achtergrond van SEO optimalisatie, zodat je niet zomaar een lijstje met tips volgt om hoger in Google te komen, maar ook weet waarom je het doet. Een handige tool waar wij je op willen wijzen, is onze krachtige optimization tool: SEO Page Optimizer. Iedere dag kun je gebruik maken van één gratis analyse.
Daarnaast bieden wij een tweetal gratis nieuwsbrieven waarmee jij optimalisatie op jouw netvlies houdt. Ontvang wekelijks tips van ons hoe je meer klanten uit je website haalt en lees meer over de geheimen van Google. Schrijf je direct in en blijf geïnspireerd.
Tip: wil je op korte termijn een pagina hoog in Google laten scoren? Lees dan meer over onze tool Keyboost en maak gratis kennis.
Rankingfactoren die meetellen voor jouw positie
Op zich is optimalisatie helemaal niet moeilijk. Je moet weten hoe je het moet aanpakken en je moet voldoende tijd hebben. Google beoordeelt websites op basis van zo’n 200 verschillende rankingfactoren. Ruwweg zijn deze rankingfactoren op te delen in drie categorieën: techniek van de website, kwaliteit van de content en autoriteit van de website.
Voor seo optimalisatie is kwaliteitscontent belangrijk
Content is het belangrijkste onderdeel van jouw website. Geschreven voor jouw bezoekers en rekening houdend met de spelregels van Google. De komende jaren wordt kwaliteitscontent steeds belangrijker, geeft Google aan. Dit is niet voor niks, want hiermee onderscheid jij je van de concurrentie. Met goede content laat jij zien hoe je jouw bezoekers en klanten helpt met hun problemen en vragen en laat je zien dat jij een expert bent op jouw gebied.
Richt je op de juiste seo zoekwoorden
Voordat je begint met dit proces is het belangrijk een goed zoekwoorden onderzoek te verrichten. Na dit zoekwoordenonderzoek weet je waar jouw ideale klant op zoekten welke woorden hij of zij gebruikt. Het heeft namelijk geen zin om je te richten op zoekwoorden die geen resultaat opleveren.
Plaats regelmatig updates
Daarnaast is het belangrijk regelmatig nieuwe content aan je website toe te voegen. Google beloont actieve websites namelijk met een goede positie. Plan dit in door regelmatig nieuwsberichten en blogberichten aan de website toe te voegen. Dit blijft altijd belangrijk, ook wanneer jouw website of webshop een goede positie heeft. Doe je dit niet, dan is je goede positie niet verzekerd. Jouw concurrenten zitten namelijk niet stil.
Vergelijk hoe jouw website het doet voor je belangrijkste keyword, tegenover de websites die daarvoor topposities hebben. Maak gebruik van de dagelijkse gratis analyse via SEO Page Optimizer.
Autoriteit van jouw website
Een ander belangrijk aspect waar Google naar kijkt in de beoordeling van jouw website zijn links. Onze tip: verkrijg veel kwalitatieve backlinks die verwijzen naar jouw website. Dit is cruciaal voor een goede ranking in Google.
Verbeter de reputatie van je website. Probeer het gratis voor één keyword en vraag de gratis Keyboost-test aan.
Contact
Maak van dit onderwerp een terugkomend item in jouw agenda én binnen jouw organisatie. Wij helpen je hier graag bij. Vraag vrijblijvend een offerte aan of neem contact met ons op om gezamenlijk aan de slag te gaan met een goede positie in de zoekmachines voor jouw website of webshop. Stuur ons een e-mail of bel ons op dit telefoonnummer +31 85 2082730.
Vraag hier je gratis offerte aan